Magyarország nyitólapja
nyitólapomnak
kedvenceimhez
Az oldal ismertetése
Skoda Cégtörténet képes leírás - Skoda.tlap.hu
részletek »

Skoda Cégtörténet - Skoda.tlap.hu

Képes leírás

Itt vagy: skoda.tlap.hu » Skoda Cégtörténet
Keresés
Találatok száma - 5 db
Emil Skoda

Emil Skoda

Emil Škoda (1839. november 19. Plzeň, Csehország - 1900. augusztus 8. Selzthal, Ausztria) cseh mérnök; a Škoda Művek alapítója. Škoda gépészetet tanult Németországban, majd hazatérve onnan, egy kis pilseni gyár főgépésze lett és 3 évvel később (1869) megvásárolta a gyárat. Az üzem ekkoriban csak alkatrészeket gyártott, ezért Škoda bővítésbe kezdett. 1886-ban vasúti vonalat kötött a gyárba, majd az 1890-es fejlesztések után kezdődött a géppuskák gyártása a Monarchia hadseregének. Az évek során több üzemre is szert tett Škoda és 1899-ben megalapította a Škoda Holdings vállalatot. Škoda már nem élhette meg a Holding egyesülését a Laurin és Klement társasággal, akik személygépkocsi gyártással foglalkoztak (1911). Ettől kezdve már Škoda autókat is gyártottak. Rendkívüli gépészeti tudásának köszönhetően gépészetet oktató doktor és professzor volt Bécsben. Az üzemekből befolyó pénzből sok alkotót szponzorált. 1900-ban hunyt el. A pilseni Szent Nicolas temetőben van a nyugvóhelye.

Skoda 100 éve

Skoda 100 éve

Történelmének száz éve alatt a megszűnés réme többször is fenyegette a Skodát. Mégis, az egykori szocialista szektor autógyárai közül ez az egyetlen, amely nemhogy létezik, hanem egyenesen él és virul. Hogyan sikerült ez nekik? Két éve ünnepelte autógyártásának századik évfordulóját a Skoda. Holott százkét évvel ezelőtt, 1905-ben még nem létezett Skoda autógyár. Csak a Skoda Gépgyár és egy autógyár, külön-külön. Az előbbit 1869-ben, a Waldstein néven működő üzem átvételével és átkeresztelésével hozta létre Emil Skoda. Gyára a 20. század kezdetére Közép-Európa legnagyobb ipari létesítményévé nőtte ki magát, a szerszámgéptől a mozdonyig mindent gyártottak, még ágyút is. Autógyártással csak az első világháború után kezdett a Skoda foglalkozni, amikor licenc alapján Hispano- Suiza személygépkocsikat, valamint gőzhajtású Sentinel teherautókat állított elő.

Skoda Autó

Skoda Autó

A Škoda Auto ma Csehország legnagyobb személyautógyára, a Volkswagen cégcsoport tagja. A céget 1899-ben alapította Emil Škoda és az 1920-as évekre Csehország legnagyobb ipari vállalatává vált. Gyártottak személy- és tehergépkocsit, illetve tömegközlekedési járműveket, mozdonyt, hidat, fegyvert, traktort. A Škoda 1911-ben olvadt egybe a Václav Laurin és Václav Klement (L&) által alapított, először kerékpár és motor, majd személygépkocsi gyártó cégével, innentől kezdve beszélünk Škoda gépjárművekről.

Típustörténelem

Típustörténelem

Régóta gondolkoztam már azon, hogy kellene egy jól összefogott cikket - sok-sok képpel -írni arról, hogy milyen típusok is voltak, miben különböztek, meg egyébként is, na! Jó lenne, ha mindenki hozzátenné a maga kis mondanivalóját, így a cikk épülhetne-szépülhetne, olyan részletekkel gazdagodhatna, amit talán sehol nem találunk meg így egybegyűjtve! (e-mailben küldhettek további részleteket, akár képeket és ígérem mindig beleszerkesztem az általatok küldötteket) Mivel a nagyon régi Škodákat nem annyira ismerem és fényképet szerezni róluk sem olyan egyszerű, ezért azt gondoltam, hogy talán visszafelé haladva mennyivel praktikusabb lenne. Kezdve napjainktól, vissza egészen a régmúltba, időnként majd kiegészítve, finomítva. A könnyebb áttekinthetőség érdekében tekintsünk most el attól, hogy egy-egy modell kombi, sedan, vagy GL, GLS változatát nem feltétlenül az alapmodellel azonos évben hozták ki, hanem akár néhány évvel később.

Történelem

Történelem

Minden úgy kezdődött, ahogy az a mesékben szokott. Két szegény legény megunva rossz körülményeiket elhatározza, hogy szerencsét próbál, és láss csodát, a siker nem marad el. 1895-ben kerékpárok javításával és összeszerelésével kezdenek foglalkozni, 1910-re pedig már az Osztrák-Magyar Monarchia legnagyobb autógyártójává válnak. Túlélve a világháborúkat, a gazdasági recessziókat, 1991-ben a Volkswagen csoport részévé válik a cseh cég. Tökéletes a happy end, azonban a Skoda szerint a sztori még csak most kezdődik.

Tuti menü